Anyawellness

Hogyan dolgozzuk le a decemberi plusz kilókat

Ha már elfogyott az összes karácsonyi mézeskalács, az újévi lencsefőzelék és érzékeny búcsút vettünk a csokoládéktól, akkor itt az ideje, hogy leszoktassuk a szervezetünket a decemberben megszokott extra szénhidrátbevitelről.

Én ma reggel ráálltam a mérlegre motivációért (lett is…, nekem a decemberi plusz kilókon kívül a testsúlyom 6 %-tól kéne még megválnom tavaszig, hogy a legideálisabbat mutassa  a mérleg), de aki igazán fel szeretné húzni magát a cél érdekében, annak azt javaslom, hogy próbáljon fehérneműt egy neonnal felülről megvilágított, csupa tükör öltözőfülkében, az az élmény ütős és hatásos!!!

mérleg

Szóval első körben az alábbi elhatározásokat próbálnám betartani:

Étkezés:

Nagyon fontos a napi ötszöri étkezés az anyagcserénk ideális működéséhez. Aki éhezik és koplalva fogy, az hosszú távon nem jár jól. Egyrészt egészségtelen, ugyanakkor a plusz kilók is hamar visszajöhetnek majd! Ha tényleg kontroll alatt akarjuk tartani magunkat, akkor az a legjobb, ha mindent amit megeszünk részletesen leírunk, így kevésbé csábulunk el a nagyobb mennyiség vagy a hizlaló falatok iránt.

diary 2

– reggeli: 1 nagy pohár citromos víz a  lugosítás érdekében, egy bögre  fehér tea és 2-3 féle gyümölcs leturmixolva. Aki nem bír csak gyümölcsöt enni reggelire, azok pár egészséges szendviccsel, joghurttal és müzlivel indítsák a reggelt. A napi gyümölcsadagot tízóraira fogyasszák.

-tízórai: 1 pohár 100%-os gyümölcslé (én a piacon veszek az őstermelők gyümölcseiből préselt dobozos leveket, most éppen meggy-almalé van itthon)

-ebéd: amit éppen főzök itthon: leginkább fehér hús, zöldségek, saláta, savanyúság, nagyon kevés krumpli, barna rizs vagy teljes kiőrlésű tönkölybúzatészta max. heti egyszer

desszertnek: kávé sok tejhabbal és egy kis kanál nyírfacukorral

-uzsonna: 1 pohár natúr joghurt

-vacsora: (Ez a legnehezebb, mert este, amikor végre együtt vagyunk és viszonylag nyugodtan ehetünk, nehéz megálljt parancsolni a mennyiségnek…) max 2 szelet alacsony glikémiás indexű=lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó teljes kiőrlésű kenyér, sok zöldség pár szelet sajt, túró vagy valamilyen finom saláta például céklából.

A vacsoránál jelentkező farkaséhséget relatív könnyen orvosolhatjuk, ha ilyenkor – hideg és zord idő lévén –  jó kis téli fűszerekkel, mint fahéj, szegfűszeg ízesített, igazi gyümölcsteát vedelünk = konkrétan 2 dl evés előtt és 2 dl vacsora után, így hamarabb lesz teltségérzetünk és a kellemes fűszerezés az édességek utáni vágyunkat is csillapíthatja.

A két, de inkább három liter víz elfogyasztása a nap folyamán továbbra is alap.

Edzés:

A téli szünetben örültem, hogy reggel nem kell az iskola miatt felkelni, így addig próbáltunk aludni, míg Bora engedte, nem vettem magamon erőt a reggeli tornához, napközben pedig valahogy sohasem jutott rá idő. De hétfőtől új lendülettel próbálom majd a napi 20-30 percet letornázni hétköznaponként, reményeim szerint Bora ébredése előtt. Heti egyszer elmegyek 45 percet úszni Ábellel. Ha pedig az időjárás engedi a heti 50-60 perc futás extra endorfin ajándék lesz.

A részletes edzésterv lelkesítéssel egy másik bejegyzésből:

Edzésterv elfoglalt anyukáknak

aerobic-workout

Ha ezt mind betartjuk és mondjuk csak hétvégén engedünk meg magunknak pár egészséges és nem hizlaló édességet (recepteket majd teszek fel), akkor ideális esetben, amennyiben nincs nagy súlyfeleslegünk, havi 2 kilós fogyással számolhatunk. Akinek több kilótól kell megszabadulnia, azok eleinte gyorsabban fogynak majd, de a fokozatosságra a visszahízás és az egészséges diéta érdekében mindenképp oda kell figyelni.

A második, harmadik hét után a súlyvesztés stagnálni fog. Ilyenkor nem szabad feladni, sőt csökkenteni sem szabad az ételek mennyiségét, hanem következetesen folytatni a diétát, napi ötször enni – elkerülve a farkaséhséget-  kitartóan folytatni az edzést és a fogyás folytatódik majd.

A mérleg persze nem minden esetben irányadó, hiszen az izom nehezebb, mint a zsír, ha fogyunk, de közben izmosodunk nem fog látványosan csökkenni a súlyunk, ami persze ilyen felállásban nem baj!  Így ha centiméterszalaggal lemérjük a testrészeinket jóval több információt fogunk kapni arról, hogy haladunk. Általában 1 kiló fogyás 1 cm csökkenést eredményez a felesleget cipelő testrészekről. Természetesen fogyni onnan fogunk a leginkább ahonnan nem szeretnénk és onnan a leglassabban ahonnan szeretnénk, de mindenki nyugodjon meg, sajnos ez természetes.

diet 2

Viszont napról napra sokkal jobban fogjuk magunkat érezni, energikusabbak, mozgékonyabbak és csinosabbak leszünk, amitől a kedvünk és a hangulatunk is egyre jobb lesz!

Szóval ideje elkezdeni a januári megújulást!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!