Anyawellness

Eleget ivott ma a gyereked?

Ha egy gyerek nem iszik elég folyadékot a nap során, akkor érzékelhetően romlik a koncentrációs képessége és a rövid távú memóriája. Mivel a gyerekek testének víztartalma valamivel nagyobb, mint a felnőtteké, a megfelelő hidratáltság esetükben még fontosabb a testi fejlődésük és a tanulási teljesítményük szempontjából.

Ráadásul a gyerekek gyakran megfeledkeznek az ivásról, így már csak az erős szomjúságérzet megjelenésekor kérnek maguktól inni, ami sajnos már régen rossz… Nálunk a gyerekek miden nap kapják a friss vizet a kulacsaikba és tudatosan itatom/nevelem a folyadékfogyasztásra őket, nem véletlenül!

girl-drinking-from-tap

Agyunk bár testtömegünk 2%-át teszi ki, a keringő vér mennyiségének 20%-át használja fel működése során. Ha a vérmennyiség a szomjúság és a kezdődő kiszáradás miatt csökken, az agy oxigén- és tápanyag-ellátottsága is hiányt szenved!

Már az 1-2%-os folyadékhiány is gyengítheti az összpontosítást, a koncentrációképességet és fáradékonyabbá tesz!

Ha a gyerekek fáradtabbak, nehezebben figyelnek, esetleg fejfájásra panaszkodnak érdemes első körben megvizsgálni, hogy eleget ittak-e.

child-drinking-water

Folyadékszükséglet gyerekkorban:

–  1-2 évesek: napi 1,1-1,5 liter

– 2-3 évesek : napi 1,3 liter

– 4-8 évesek: több mint napi 1, 5 liter

Fontos, hogy tudatosan neveld a gyerekeket a folyadékfogyasztásra! A kisebbeket napközben félóránként kínáld meg vízzel, az iskolásoknál pedig mindig legyen egy kis kulacs vagy biztonságos műanyag üveg, amiből a nap során vizet ihatnak. A délutáni foglalkozások, edzések vagy különórák előtt pedig nyugodtan kérd meg a gyerekedre felügyelő felnőttet, hogy figyelmeztesse őt az ivásra.

folyadékpótlás gyerekeknek

A hidratálás szempontjából az iskolában a víz a legtökéletesebb választás. Otthon pedig az egészséges, 100%-os gyümölcstartalmú gyümölcslevek vagy a gyerekeknek szánt teák a legideálisabbak.

A cukrozott, esetleg koffeintartalmú üdítők természetesen alkalmatlanok a folyadékpótlásra, ezek pont vizet vesznek el a szervezettől! 

A gyerekek ideális ivási szokásainak kialakulása nagyban függ attól is, hogy milyen példát látnak maguk előtt! Nem csak ezért, de nekem is van egy 7dl-es kulacsom amiből a vizet kortyolgatom velük minden nap!

A szomjúság már vészjelzés

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm hogy lájkolod és megosztod másokkal is.

A blog Facebook oldalához IDE kattintva csatlakozhatsz, ahol értesítést kapsz az új posztokról is.

Forrás: Patika Magazin

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!