Anyawellness

Kellemes őszi salaktalanítás – Fillérekből!

Mivel egyre hidegebb és sötétebb van, a koplalás, méregtelenítés senkinek nem esik jól, ráadásul ilyenkor igen csak nagy lelki erő szükséges hozzá. Viszont nem árt felkészíteni szervezetünket a nehezebb, téli étkezésekre, ünnepi dőzsölésekre.

Méregdrága táplálék kiegészítőkre, csodakapszulákra nem lesz szükséged, elég ha veszel egy csomag útifű maghéjat. 500 Ft körül van egy 100g-os csomag, ami már egy két hetes kúrájához simán elég lesz.

utifumag

A rostszegény, finomított szénhidrátokban, valamint állati eredetű zsírban gazdag táplálkozás eredményeképpen a belekben felhalmozódnak a bomlástermékek. Ezek a salakanyagok kellő rost- és folyadékbevitel hiányában hosszú ideig az emésztőrendszerben maradnak, megakadályozva ezzel a vitaminok, ásványi anyagok, hasznos tápanyagok felszívódását, ugyanakkor kedveznek a gyulladások kialakulásának, lelassítják az anyagcserét, ennek eredményeképpen pedig kialakul az elhízás.

woman stomac

Az oldható rostanyag tökéletes forrása a gluténmentes útifű maghéj, amely vízből képes a saját tömegének a húszszorosát magába szívni. Ezáltal létrejön egy lágy zselé, ami hatékonyan távolítja el a bélfalra ragadt salakanyagokat, így segítve a toxikus anyagok kipucolását, a bél perisztaltikus mozgását. Ráadásul megnyugtatja és regenerálja az esetleg sérült, érzékeny nyálkahártyát, táplálékallergiásoknak ezért kifejezetten ajánlott a fogyasztása.

Reggel és este egy pohárral

2 dl vízbe, 100%-os gyümölcslébe vagy teába rakj 1 evőkanál útifű maghéjat, keverd el gyorsan, majd azonnal idd meg, még mielőtt zselésedni kezdene. A továbbiakban a nap folyamán fontos a megfelelő folyadékbevitel minimum 2 liter, lehetőleg tiszta víz formájában!

Ha kicsit jobban odafigyelsz az étkezéseidre és egy kis sportot is beiktatsz a rohanó hétköznapokba még a plusz kilóidtól is megszabadulhatsz!

Edzésterv elfoglalt anyukáknak

Képek forrása: weightlossskill , womansday

Eper és spárga – Májusi ízkavalkád

Végre, végre, végre itt vannak a friss zöldségek, gyümölcsök. Máris a két legelső primőrt hoztam össze a konyhában: a spárgát és a szabad földön termett, ízletes, magyar epret. A receptötlet Sari Naspolyakonyhájából származik. Én csak kicsit módosítottam rajta, elhagyva az újkrumplit belőle. Aki a tartalmasabb változatot szeretné kattintson IDE Sarihoz.

Ez pedig az én verzióm. Diétázó, fogyókúrázó sorstársaim biztos imádni fogják a fantasztikus, élettel teli, friss ízek és persze az alacsony kalória és szénhidráttartalma miatt!

spárga

Hozzávalók 2 adaghoz:

– 1 csomag zöld spárga

– fél kiló magyar eper

– 4 vékony szelet füstölt nyers sonka

– zöld saláta

– frissen őrölt bors

– olívaolaj

– tökmagolaj

A sonkát az olívaolajon serpenyőben gyorsan megsütöttem, kivettem majd ebben a serpenyőben kevés víz hozzáadásával megpároltam a spárgát. Közben megmostam az epret, feldaraboltam, tányérokra tettem. Mellé került a zöld saláta, amit meglocsoltam tökmagolajjal és a sonka. A puha spárgát végül megborsoztam kész.

Spárgát a konyhába

Friss, magyar eper a piacról

Last Minute alakformálás – Fogyj te is a Cafébloggal!

Itt a 28 fokos melegrekordban végképp frászt kaptam és egyértelművé vált számomra, hogy idén tavasszal még nem  sikerült lefaragnom a hosszú téli időszak alatt magamra aggatott szokásos 2, idén sajnos inkább 3-4 kilomat.

woman-on-scale

Nos, hiába a rendszeres sport és az egészséges, nagyjából paleo táplálkozás, tudok én olyan jókat enni esténként, hogy simán kipárnáztam a kritikus testrészeimet. Ezeket viszonylag jól tudom leplezni a téli ruhatárammal, de tavasszal muszáj csinálnom valamit, mert nem érzem jól magam így a könnyedebb ruhákban, hogy a fürdőruháról ne is beszéljek… 

Szerencsére motiváció bőven akad: itt a cafeblogon is nemrég  indult egy lelkes csoport “Szülés után kezdj diétába kismama bloggerünkkel” ahol közösen diétázik mindenki, nem muszáj kismamának lenni hozzá! Ráadásul még változatos  diétás receptekkel is segítenek minket fogyókúrázókat!

Kinek több, kinek kevesebb zsírtól kell megszabadulnia, de a lényeg hogy egészségesebb és fittebb irányba tereljük a testünk. Nem vagyunk egyformák, nem mindenkinél működik minden módszer,  de ha összeadjuk a tapasztaltainkat és látjuk hogy mennyien vacsoráznak “kecskekaját” akkor talán könnyebben megy majd!!! 

A lényeg, hogy legyen egy saját célunk, egy kitűzött dátumunk és pár alapszabályunk!

Íme az én saját 1015-ös listám :

– 6 hét diéta, reményeim szerint 4 kg mínusszal

– heti egy súly és egy centis mérés

– heti 1 x TRX, 1 x bikram jóga, 1 x 60 perces könnyed futás, 2 x 20 perc otthoni torna

– KISEBB ADAGOK és 18 óra után SEMMI!!! Úgy érzem nekem itt csúsznak el a dolgok, mert bár paleósan vacsorázom, de egy óriási marhahús jó kis sült zöldségekkel és egy fél paleotorta  beburkolása este kilenckor nem pont alakbarát… 

– uzsonnára joghurt, vacsorára saláta

-reggelire citromos víz, fehér vagy zöld tea egész nap sok vízfogyasztás, vacsorára gyógyteák

A teljes paleo étkezést most hanyagolom, mert nagyon kívánom a tejtermékeket, így sajtot, joghurtot, túrót jelenleg eszem. Bár tavaly nagyon bejött a paleo lét, amit nagyjából továbbra is követek, de most kicsit módosítottam! Szóval diétára fel!!!

Edzésterv elfoglalt anyukáknak

 

Karfiolpüré: a legjobb választás a krumpli helyett

Könnyű, ízletes, egészséges és meleg vacsorára vágysz? Krumpli helyett válaszd a karfiolt! A káposztafélék közül a karfiol rendelkezik a legmagasabb C-vitamin tartalommal, amit még a mélyhűtés hatására sem veszíti el. Az immunerősítő C-vitaminon kívül még B-vitaminokban is gazdag, így az idegrendszer egészséges működésének is jót tesz a fogyasztása.

CAULIFLOWER-WHOLE

Az ásványi anyagok közül kálium, mangán, magnézium, kalcium és a réz is megtalálható benne. Ezek az enzimek különösen fontosak a szervezet salaktalanításához, a vérnyomás csökkentéséhez, de a depressziós tünetek megakadályozásához, illetve a csontrendszerünk egészségéhez is nélkülözhetetlenek.

Folsavtartalma a kismamáknak is nagyon kedvező, a szelén pedig a szabad gyökök ellen veszi fel a harcot.

A karfiol glikémiás indexe 15. Ez az érték a 0-55 közötti tartományba esik, ami alacsony, így a fogyasztása nem jár jelentős vércukorszint emelkedéssel tehát nem hízlal!

A karfiolpürét ráadásul nagyon könnyen el lehet készíteni jelen esetben tej- tojás- és gluténmentesen:

Hozzávalók:

– 1 fej vagy egy zacskó mélyhűtött karfiol

– 2 evőkanál olívaolaj

– só, bors

-frissen reszelt szerecsendió

Párolóedényben párold meg a karfiolt. Nyomd szét krumplinyomóval, önts hozzá olívaolajat, sózd, borsozd. Ha frissen reszelsz rá szerecsendiót igazán különleges íze lesz. És ami a legfontosabb: nálunk a gyerekek gond nélkül megették, igaz krumplipürének álcáztam.

karfiol

 

Első kép forrása: alextcooks.com

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!