Anyawellness

Last Minute alakformálás – Fogyj te is a Cafébloggal!

Itt a 28 fokos melegrekordban végképp frászt kaptam és egyértelművé vált számomra, hogy idén tavasszal még nem  sikerült lefaragnom a hosszú téli időszak alatt magamra aggatott szokásos 2, idén sajnos inkább 3-4 kilomat.

woman-on-scale

Nos, hiába a rendszeres sport és az egészséges, nagyjából paleo táplálkozás, tudok én olyan jókat enni esténként, hogy simán kipárnáztam a kritikus testrészeimet. Ezeket viszonylag jól tudom leplezni a téli ruhatárammal, de tavasszal muszáj csinálnom valamit, mert nem érzem jól magam így a könnyedebb ruhákban, hogy a fürdőruháról ne is beszéljek… 

Szerencsére motiváció bőven akad: itt a cafeblogon is nemrég  indult egy lelkes csoport “Szülés után kezdj diétába kismama bloggerünkkel” ahol közösen diétázik mindenki, nem muszáj kismamának lenni hozzá! Ráadásul még változatos  diétás receptekkel is segítenek minket fogyókúrázókat!

Kinek több, kinek kevesebb zsírtól kell megszabadulnia, de a lényeg hogy egészségesebb és fittebb irányba tereljük a testünk. Nem vagyunk egyformák, nem mindenkinél működik minden módszer,  de ha összeadjuk a tapasztaltainkat és látjuk hogy mennyien vacsoráznak “kecskekaját” akkor talán könnyebben megy majd!!! 

A lényeg, hogy legyen egy saját célunk, egy kitűzött dátumunk és pár alapszabályunk!

Íme az én saját 1015-ös listám :

– 6 hét diéta, reményeim szerint 4 kg mínusszal

– heti egy súly és egy centis mérés

– heti 1 x TRX, 1 x bikram jóga, 1 x 60 perces könnyed futás, 2 x 20 perc otthoni torna

– KISEBB ADAGOK és 18 óra után SEMMI!!! Úgy érzem nekem itt csúsznak el a dolgok, mert bár paleósan vacsorázom, de egy óriási marhahús jó kis sült zöldségekkel és egy fél paleotorta  beburkolása este kilenckor nem pont alakbarát… 

– uzsonnára joghurt, vacsorára saláta

-reggelire citromos víz, fehér vagy zöld tea egész nap sok vízfogyasztás, vacsorára gyógyteák

A teljes paleo étkezést most hanyagolom, mert nagyon kívánom a tejtermékeket, így sajtot, joghurtot, túrót jelenleg eszem. Bár tavaly nagyon bejött a paleo lét, amit nagyjából továbbra is követek, de most kicsit módosítottam! Szóval diétára fel!!!

Edzésterv elfoglalt anyukáknak

 

Fél lábon a 40 fokban – Ismerd meg a Bikram jógát!

Sohasem gondoltam volna hogy így meg tudok izzadni, hogy valójában alig bírok fél lábon állni, hogy két légzőgyakorlat után úgy kitágul a tüdőm, hogy teljesen másképp kapom majd a levegőt, hogy az évek óta teljesen merev vállaim ilyen lazák is tudnak lenni és hogy olyan helyeken is lehet izomlázam, ahol nem is gondoltam volna, hogy vannak még izmok.

bikram 1.

Arról nem is beszélve, hogy egy intenzív izzadásnak köszönhetően ilyen remekül fel tud frissülni a bőröm és annyira feltöltődöm energiával, hogy a vacsoráról is könnyedén lemondok. Mindez 90 perc bikram jógának köszönhető.

Ha a környékünkön valami új sportolási lehetőség adódik, nekem ellenállhatatlan vágyam, hogy menjek és kipróbáljam, hiszen értünk van: azért hogy jobban érezzük magunkat, egészségesebbek legyünk. Így lettünk rendszeres úszók és úszóiskolások a nemrég épült kerületi uszodában, aktív futók a 4 éve kialakított futópályán a helyi parkban, most pedig egy elegáns és fantasztikus hangulatú Bikram jóga club nyílt felénk. Hónapok óta tervezem, így most végre eljutottam a 40 fokba jógázni. És eszméletlenül jól éreztem magam! 

A Bikram jóga 26 gyakorlatból és két légzőgyakorlatból áll, amit egy 40 C-ra felfűtött teremben végeznek. A gyakorlatok egymásra épülnek, így minden gyakorlat felkészíti a testet a következőre. Ez a speciális sorozat erősíti a testet, ugyanakkor rugalmassá is teszi azt. 

bikram 2.

Átmozgatja az izmokat, ízületeket, belső szerveket, friss, oxigéndús vért juttat el minden sejthez. Megfiatalítja a gerincet, erősíti az immunrendszert. Melegben a test rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik. Könnyebben csavarodik, nyúlik, ugyanakkor kisebb a sérülés kockázata.

A Bikram jóga gyakorlása közben méreganyagok távoznak a szervezet mirigyeiből, szerveiből. Javul a vérkeringés, nő a tüdő kapacitása, jobban működik a légzőrendszer. Izzadáskor a méreganyagok a bőrön keresztül távoznak a szervezetből, a bőr rugalmasabbá, simábbá válik, csökken a cellulitisz.

A Bikram jógát bárki, bármikor elkezdheti! Mindenki a saját erejéhez, képességeihez mérten gyakorol, a saját ütemében fejlődik. 

Úgy látom nekem van hova fejlődnöm, ráadásul a múlt héten olyan jól éreztem magam, hogy alig várom, hogy este elrendezzem a gyerekeket és indulhassak újra jógázni a melegbe!

Forrás: Bikram Jóga Szentmihály

Képek forrása: mindbodygreen, modernhepburn 

Amiért jó az uszodában

Mi kell az élvezetes futáshoz

 

Terjed a plank őrület – Te se maradj ki!

Új fitnesz divat van kialakulóban (a napokban két plank csoportba is kaptam meghívást, köszi csajok!). Nincs is jobb és hasznosabb, mint ezekbe belevágni, főleg hogy most egy egyszerű,  extra gyors, ugyanakkor rendkívül hatásos gyakorlatsorról van szó! 

Perfect Plank

A plank – magyarul deszka póz –  jól megdolgoztatja a törzsizmokat, az alsó hátizmokat, az egész hasizomzatot, a csípő– és nem utolsó sorban a fenék izmait. Vedd fel a fekvőtámasz helyzetet és támaszkodj az alkarjaidon és a lábujjaidon 30-60mp-ig. 

A hasad végig legyen behúzva, ne lógjon a csípőd és lélegezz egyenletesen!

Ha naponta már negyven másodpercig kitartod a pózt, máris sokat tettél izmaidért. Sportos anyukák a gyerekeiket is bevethetik! 

plank

De az egyik, majd a másik láb megemelésével vagy a könyök óvatos mozgatásával is nehezíthetsz a gyakorlaton!

 

Képek forrása: wenatcheefitnessblog, pinterest

Formás lábak és jókedv!

Bár fázós vagyok, a téli sportokat mégis imádom, így már tervezem, hogy mikor menjünk korcsolyázni, mert korcsolyázni jó! 
Fokozza a stresszel szembeni ellenállóképességünket egyrészt azzal, hogy a szabad levegőn végzett intenzív testmozgás serkenti a vérkeringést, a légzőrendszert és az immunrendszert, másrészt emlékezetes élményt nyújt főleg ha családunkat és barátainkat is magunkkal visszük!
 
ice skating
 
Aki egyszer átadja magát a siklás örömének, az hamar beleszeret, ugyanis mozgása a gyakorlás révén látványos fejlődésen megy keresztül, és a kezdeti nehézségek is hamar megtérülnek. A befektetett munka meghozza gyümölcsét: a megnövekedett önbizalmat és a könnyed mozgás örömét.
 
A kezdő korcsolyázó hamarabb elfárad, mert még több izmot használ, mint amire szüksége lenne, idővel azonban koordináltabb lesz a mozgás, és célszerűbb lesz az izmok használata is. A jégkorcsolyázás elsősorban a láb izmait: vádli, comb, valamint a farizmot dolgoztatja meg.
 
A gyerekeket kis totyogó lépésekkel érdemes a jéghez szoktatni. Ők amúgy hamar megtanulják a jégen siklást csak aztán bírjuk őket utolérni!
 
Kép forrása: montco.happeningmag
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!