Anyawellness

Esti szaunaszeánsz kimerült anyukáknak

Szaunázni jó, nagyon. Infraszaunázni még jobb. Először infraszaunázni 30 percet, utána pedig egy negyed órát lazítani a finn szaunába a legjobb. Ezen a hideg, januári estén pont ilyen szaunázást tervezek magamnak a közeli uszodában, így itthon apás este lesz.

sauna_lady

Az infraszauna sokféle panaszra, szépészeti problémára és egészségügyi gondra is remek megoldás lehet. Az infrasugarak a bőr mélyebb rétegeibe hatolva felmelegítik a testet és ott fejtik ki jótékony hatásukat. A finn szaunától eltérően, itt nem a levegő melegszik fel és ezáltal a testünk, hanem közvetlenül a bőrünk alatti szövetek, ezért jóval alacsonyabb hőmérsékleten is megizzasztja a felhasználóját.

– Jó hatással van a különböző betegségek, mint az izom és ízületi betegségek, sportsérülések, különböző hát- gerinc- és végtagfájdalmak, szív- és érrendszeri betegségek.

– A téli időszakba megakadályozza az influenza kialakulását és szövődményeit.

– A közérzetet pozitívan befolyásolja és csökkenti a fáradságot.

– Kiváló immunerősítő.

– Növeli a vérkeringés intenzitását, ami a szív működésének hatékonyságát fokozza.

– Izzadás által méregteleníti a szervezetet.

– Nagyszerű kalória- és zsírégetésre. Fél óra használat alatt 600-800 kalóriát éget el a szervezetünk, ami 10-15 kilométer futásnak felel meg

– Gyorsítja a sebek gyógyulását

– Depresszió- és stressz megelőző hatása van

– A narancsbőr (cellulitisz) eltüntetésénél is sokat segíthet.

– Használat során a ráncok kisimulnak, a bőr feszesebbé és fiatalosabbá válik.

infrasauna

Infraszaunázás közben és után is nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása.  A méreganyagok távozását és az izzadás beindulását ugyanis ez segíti elő.

A szaunázás után érdemes langyos vízzel lezuhanyozni, hogy a bőr felületére került méreganyagokat el tudjuk távolítani, majd hideg vízre váltani, hogy a bőr pórusai be tudnak záródni. Ezzel nemcsak a vérkeringés frissül fel , de a bőr is feszesebbé válik.

Az erőteljes méregtelenítő hatása miatt szoptatós anyukáknak viszont nem ajánlott!

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm hogy megosztod másokkal is.

A blog Facebook oldalához IDE kattintva csatlakozhatsz, ahol értesítést kapsz az új posztokról is.

A finn szauna

Ábel egy-egy úszóedzése alkalmával szoktam úgy dönteni, hogy nem úszom vele, hanem szaunázom. És milyen jól teszem, főleg hogy utána jéghideg vízzel lezuhanyozom, ahogy kell. Teljes megújulás és felfrissülés. Csak ajánlani tudom a hideg hétköznapokon (is).

A szauna története több ezer éves múltra tekint vissza, elsősorban az északi népeknél. Bár a szaunát már a dél amerikai indiánok és a rómaiak is használták, a középkorra az európai országokból eltűnt, egyedül a skandinávok tartották meg a rendszeres izzadás szokását.
A finneknél a szauna annyira a mindennapok részévé vált vált, hogy nem is értik miért nem szaunázik mindenki. Számukra a szauna több mint egyszerű fürdőhely: számos hagyomány, szokás és hiedelem kötődik e fogalomhoz. Egy régi finn mondás szerint, ha a szauna és az alkohol már nem segít, akkor a beteg valószínűleg meg fog halni.
Szélesebb körben való elterjedésében az áttörést az 1936-os, berlini olimpiai játékok hozták. A finn sportolók ugyanis a szaunát tekintették sikereik kulcsának, ezért szálláshelyük mellett építettek egyet. A sportorvosok érdeklődve kezdték kutatni, hogy milyen összefüggés lehet a szauna és a teljesítmény között.
Az eredmény hamarosan kiderült: a rendszeres izzadás méregtelenít, a forró levegő kiválóan edzi az ereket, így selymes bőrt eredményez és lassítja az öregedési folyamatokat. Helyreáll a vízháztartás, megnyugtatja és frissíti a testet-lelket, télen „felmelegít”, nyáron szabályozza a verejtékezést, így segíti a szervezetet a salakanyagok kiürítésében. Hatékony immunerősítő és érregeneráló hatású.
A forró  kabinban az ember úgy érzi magát, mintha lázas lenne: a bőr felszínes erei kitágulnak, a bőrfelület verejtékezni kezd. Az így előidézett mesterséges lázban javulnak az anyagcsere folyamatok, fokozódik a szervezet vérellátása amely elősegíti a természetes öngyógyulást.
A szaunázás azonban nemcsak a forró helységben való tartózkodást jelenti, szorosan hozzátartozik utána a hideg fürdő vagy zuhany és az azt követő pihenés is. A finnek télen, ha kijönnek a szaunából, belehemperednek a hóba, majd visszamennek a melegbe. A melegben kitágulnak  pórusok, könnyebben távoznak a salakanyagok, a hidegben összehúzódnak a pórusok, elzárva az utat a baktériumok és vírusok elől. Az összehúzódás-kitágulás váltakozása fiatalítja, rugalmassá teszi a bőrt
A rendszeres szaunázással elejét vehetjük a visszatérő légúti megbetegedéseknek, s jó kondícióban tarthatjuk magunkat. A szaunázás nem fogyaszt, hiszen a súlycsökkenést a vízveszteség okozza, de a felgyorsult vérkeringés (szív a normális mennyiség 1,5-2-szeresét pumpálja) beindítja szervezet egészséges működését.
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!