Én személy szerint alig várom, hogy egyszer Magyarországon is ráeszméljenek az emberek, hogy nem kell minden vásárláskor nejlonzacskót nejlonzacskóra halmozni és hogy tésztát, rizst, magvakat, lisztet és még sorolhatnám, mennyi mindent lehetne kimérve árulni….
De nem, nálunk még a piacon az őstermelő is automatikusan új nejlonba rakná az áruját, ha hagynám. Nekem ugyanis vesszőparipám, hogy mindig viszem magammal a zacskóimat a bevásárlásokhoz, amit addig használok fel ameddig tudok. Sehol nem kérek/veszek szatyrot hiszen mindig nálam van egy apróra összehajtható újrahasznosított műanyagból készült bevásárlótáska. Csak egy kis figyelmesség és máris temérdek szemetet spórolhatunk!
Ezért is örültem nagyon, amikor meghallottam a hírt, hogy csomagolásmentes szupermarket-láncot tervez két német környezetvédő, akik a hulladék csökkentése mellett megspórolnák az élelmiszerek előre csomagolásának költségeit is.
A boltokban jellemzően műanyag csomagolásban kaphatók az élelmiszerek, a zöldségek és a gyümölcsök. Sőt a vevők a pénztárnál egy további műanyagzacskót kapnak. Ez a dupla nejloncsomagolás a végén aztán persze hulladékként végzi.
Mindez azonban nem történhet meg a majdan Sara Wolf és Milena Glimbovski koncepciója szerint működő leendő berlini áruházban, az Original Unverpacktban, ahol az eredeti nagy ládákban – amikben megérkezik – újracsomagolás nélkül, ömlesztve teszik ki az árut, ahonnan a vásárlók a kívánt mennyiséget vehetik ki saját, vagy a boltban hozzáférhető újrahasznosítható szatyrukba.
Az egyik alapító Milena Glimbovski a csomagolásmentes szupermarket kitalálója. Az ötlet akkor villant be neki, amikor egy egyszerű vacsora elkészítése után meglátta, mennyi plasztikhulladék keletkezett.
A csapat: Sarah Pollinger és Lola Mora, akik csatlakoztak a két alapítóhoz Sara Wolfhoz és Milena Glimbovskihoz
A tervezett lánc első üzlete várhatóan augusztusban vagy szeptemberben nyílik meg Berlinben. Az áruház arra törekszik, hogy ne legyenek drágább a normál szupermarketeknél, mivel a fogyasztói árnak átlagosan 20 százalékát teszi ki a csomagolás költsége, ezt meg tudják spórolni.
Kezdetben nem minden termékre terjesztenék ki a “csomagolatlan” rendszert, s amelyeknél ez nem lehetséges, azokat is környezetbarát, illetve újrahasználható csomagolásban árulnák.
Forrás: Pozitivnap.hu
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: